ősz

ősz

2015. január 25.

Karácsonyi Olaf szappanok:)

A karácsonyi készülődéskor vettem több kiegészítőt, szappanformát, pecsétet, csillámporokat. A szilikonból készült szappanöntő formákat nagyon kedvelem, a szappan nem zselésedik túl, szép formájú szappanokat tudok készíteni és a szappanok formából való kiszedése is könnyű. Az idén egy hóember és egy nagyon szép, cirádás felületű karácsonyfa formát sikerült beszereznem, amit természetesen azonnal fel is avattam:) Ez a szappanrecept nem új, a szőlőmagolajos arcmosó szappan új köntöst kapott csupán.

A szőlőmagolajas arcmosó szappan cukkini és uborkahéjjal a következő összetevőket tartalmazza: 114 g. kókuszolaj, 87 g. kakaóvaj, 14 g. ricinusolaj, 57 g. szőlőmagolaj, 57 g. földimogyoró olaj, 171 g. pálmaolaj. A földimogyoró olaj kombinált bőrre nagyon jó hatással van, a faggyútermelést beállítja, szabályozza. Mélyen behatol a szövetekbe, így az esetleg hozzáadott illóolajak hatását hatékonyabban ki tudjuk használni, bátran alkalmazható striák, terhességi csíkok megelőzésére, halványítására.
A szappanhoz 165 g. desztillált vízet, és 70 g. NaOH-t használtam. A pudingosodáskor szárított, porított uborka és cukkini héj került a masszába, majd azt két felé osztva az egyik részt zöld mica porral színeztem, és a formába egyszerre próbáltam a két színt önteni, majd egy fapálcikával kicsit összekevertem a színeket. Illatként teafacserje illót használtam.
 
A másik hóemberes és karácsonyfás szappan feketeszénnel dúsított recept alapján készült. A szappan tartalmaz 125 g. olíva olajat, 125 g. kókuszolajat, 125 g. pálmazsírt,  125 g. repceolajat. Trace-nél 13 g. sheavajat és 13 g. szőlőmagolajat adtam hozzá. A szappanhoz 190 g. desztillált víz és 74 g. NaOH került, illetve a csendes éj nevű illatanyaggal a szappan citrusos - narancsos illatot kapott.
A masszát két részre osztottam, és az egyik rész szappanba egy kiskanálnyi fekete szenet kevertem, amit előtte egy kis olajjal kevertem ki. A kisebb szénmennyiség miatt a szappan szürkés színű lett, az öntésnél próbáltam úgy irányítani, hogy a hóember kalapja legyen szürke, míg a fejrésze fehér.

A karácsonyfa alakú szappanokat egy-egy zöld csillámporral színezett szív, vagy csillag alakú kisszappannal díszítettem, ami nagyon feldobta a fehér-szürke márványos alapot.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése