ősz

ősz

2015. május 17.

Szivárványos szappan tölcsér technikával

Jó ideje nem jelentkeztem, de azóta sem tétlenkedtem, kipróbáltam új színeket és technikákat is.
A szivárványos szappan öt színéhez - sárga, piros, zöld, kék és lila - mica port használtam, ezek közül azonban a kék és a lila nem maradt meg: a kék szín fehér lett, míg a lila barna, miután a szappanosodási folyamat lezajlott. Amíg öntöttem a szappant, gyönyörű volt mindkét szín:
Kipróbáltam a tölcsér technikát (tölcsér nélkül:), amelynek az a lényege, hogy a különböző mica porokkal színezett, hígabb szappanmasszákból egymás után a formába úgy öntünk, hogy mindig megpróbáljuk az előzőleg kiöntött massza közepébe betalálni. Az eredeti technika szerint a színezett trace-t egy tölcséren keresztül öntjük, de a tölcsér el is hagyható. Ugyanezzel a technikával készült korábban a rózsaszappanom is, ami itt megtekinthető.
A szivárványos szappanba rengeteg finom olaj került, ezek közül most a jojoba
olajról írok néhány érdekes gondolatot. A jojoba olaj (simmondsia chinensis) elsősorban faggyúszabályozó tulajdonságáról ismert, így alkalmazási területe között nem csak a bőr, de a hajápolás is szerepel. Az emberi bőrben termelődő faggyúhoz hasonló szerkezetű növényi olaj, amely a bőrt selymessé, rugalmassá teszi és meggátolja annak kiszáradását. Nagyon jó ránctalanító és gyulladáscsökkentő. 

 
Közép - és Dél Amerikában honos jojoba cserjéből nyert olaj gátolja a növény gyümölcsének és leveleinek a kiszáradását. Az őslakosok ezt a tulajdonságát észrevéve kezdték el kitermelni s felhasználni ezt az értékes olajat. A jojoba olaj - magas vitamin és ásványi anyag tartalma miatt - kitűnően nyugtatja napozás után a bőrt, és véd a káros UV sugarakkal szemben.
A szivárványos szappan receptje a következő: 
100 g. kókusz olaj, 20 g. ricinus olaj, 30 g. repce olaj, 100 g. olíva olaj, 70 g. kakaóvaj, 20 g. avokádó olaj, 10 g. jojoba olaj, 150 g. pálmazsír. Folyadék: 190 g. desztilállt víz, NaOH: 69 g. 
Pudingosodáskor 5% (25 g.) shea vajat adtam a szappanmasszához. A masszát 5 részre osztottam, sárga, zöld, kék, lila és piros - mogyoró olajban oldott - mica porral színeztem és "faux funnel" technikával öntöttem. Az illata igazi tavaszi gyöngyvirágos lett.




1 megjegyzés:

  1. Szia. Ez a massza ezek szerint vígan szinezhető volt? Sok idő lehetett amíg kiöntögetted..Nekem bármely recept pedig nem mixerezem agyon, gyorsan köt. Folyadèkom 38 százalèk.

    VálaszTörlés