ősz

ősz

2015. május 17.

Habos türkiz pavlova

A szappanmasszát kétfelé vettem, türkiz és fehér gyémánt mica porral  színeztem.
A masszákat egymásra rétegezve a kisebbik fa öntőformába öntöttem, majd a megmaradt türkiz szappanmasszát habzsákba töltöttem.
Kicsit várni kellett, hogy a massza megfelelő állagú legyen ahhoz, hogy kis habcsókokat nyomhassak a szappantömb tetejére. Mivel elég sok massza maradt, így több rétegben is díszítettem a szappant a türkiz habcsókokkal.
Arany mica port szórtam a szappan tetejére, illetve korábbról megmaradt fehér szappan forgáccsal díszítettem a habos szappancsodát. 

A pavlova szappanba a következő összetevők kerültek:

140 g. kókusz olaj, 35 g. ricinus olaj, 70 g. repce olaj, 245 g. olíva olaj, 105 g. kakaóvaj, 105 g. sheavaj. Folyadék: 245 g. desztillált víz, NaOH: 100 g.
A szappanom illata tavaszi virágos: jázmin és litsea kubeba illóolajjal illatosítottam.

A szappan összeállításakor a telített és a telítetlen zsírok aránya kicsit elbillent a telítetlen zsírok javára, így több, mint 48 órán át hagytam a formában. Ehhez képest elég kemény, kopogós állagú szappan lett belőle.
Még néhány képet mutatok, ez lett eddig az egyik legszebb szappanom:)





1 megjegyzés:

  1. Csodaszèp lett. Volt időd vacakolni, tehát nem sűrűsödött gyorsan? Azr honnan lehet amúgy tudni? Ha sokáik szeretnèm szinezgetni akkor hogyan állítsam össze a receptet? Köszönöm szépen.

    VálaszTörlés