ősz

ősz

2015. október 26.

Levendula tojások és nyuszik

Kicsit megkésve, de annál részletesebben, képekkel mutatom meg, hogy mi is készült még tavasszal, húsvétra a szappanfőzdémben.
Először is a recept: 100 gr. kókuszolaj, 175 gr. olíva olaj, 75 gr. kakaóvaj, 75 gr. sheavaj, 50 gr. repceolaj, 25 gr. ricinus olaj. Folyadék: 175 gr. desztillált víz, NaOH: 73 gr.
Levendula illóolajjal illatosítottam és pudingosodáskor adtam hozzá egy evőkanál szárított levendulát és kevés olajjal kikevert lila mica port, ami végül egyáltalán nem látszott meg a szappanon, a lúg megette.

A lépések sorról-sorra:

1. Egy evőkanál olajban (én földimogyoró olajat használtam) elkevertem a lila mica port és egy teáskanálnyi cink-oxidot.
2. Az olajokat és zsírokat felmelegítettem cca 50 °C-ra.




3. A lúgot a desztillált vízben feloldottam:



4. Amikor az olajok és a lúgos oldat nagyjából azonos, 37-45 °C körül volt, a lúgos oldatot összekevertem az olajokkal, és azt pudingosodásig (trace-ig) kevertem botmixerrel. Amikor elértem a kívánt állagot, hozzáadtam az illóolajat, jelen esetben a levendula illót, a szárított levendula virágot és az olajban kikevert színeket. Ezután már csak kézzel kevertem össze, mert hamar szilárdul a massza.


5. Kifújt és kiöblített tojásokba beletöltöttem a szappanmasszát. Nem volt egyszerű, folyt mindenfelé:)


6. A tojások megtöltve, vártam 1-2 napot, amíg a szappan megszilárdult. A tojásokat "megpucolni" nagyon nehéz, pepecselő munka volt, emiatt nem biztos, hogy még egyszer  nekiállnék:)


7. A maradék masszát nyuszi- és szívecske szilikonformákba töltöttem:



És a végeredmény itt és az írásom elején:









1 megjegyzés:

  1. Szia. Nálam szappanpor nem jellemző. Nálad a pavlován is volt ès a nyuszikon is. Mitől lehet ez? Az olaj összetètel? A zsírfelesleg?

    VálaszTörlés